تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
پرتفوی یا سبد سهام چیست؟
سبد سهام به مجموعه ای از اوراق بهادار مختلف تحت مالکیت یک سرمایه گذار گفته می شود. هدف اصلی از ایجاد سبد یا پرتفوی در بازار بورس، تنوع دارایی به منظور کاهش ریسک و کسب بازدهی معقول است در اصل می توان گفت هدف از تشکیل سبد سهام جلوگیری از کاهش ارزش دارایی های شما به این صورت که هنگام معامله یکی از معاملات سود کند و یک معامله ضرر کند، سود سهم مثبت، ضرر سهم منفی را جبران می کند
نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: پرتفو یا سبد سهام، نوسان، مزایای سرمایه گذاری در بورس، سود سرمایه گذاری در بورس، کارگزاری بانک آینده، سهام عدالت، آشنایی با مفهوم سبد سهام
نوسان گیری چیست؟
نوسان را می توان به عنوان تغییرات قیمت سهام در کوتاه مدت تعریف کرد.
افرادی که در بازه زمانی کوتاه مدت کار کرده و از نوسان قیمت ها بهره مند می شوند را اصطلاحا نوسان گیر می نامند.
نوسان گیری در سهم نیاز به تمرکز بالایی دارد و عموما مناسب سرمایه گذارانی است که از ساعت 9 صبح تا ساعت 12:30 (تایم معامله بورس) بازار را رصد می کنند و دارای حداقل تجربه لازم در معاملات هستند.
نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: نوسان گیری چیست، نوسان، مزایای سرمایه گذاری در بورس، سود سرمایه گذاری در بورس، کارگزاری بانک آینده
بورس کالا چیست و چه معاملاتی در آن انجام می‌شود؟

در بازارهای سنتی، نارسایی هایی وجود دارد. از جمله این نارسایی ها می توان به نوسانات قیمت به صورت کاذب و عدم شفافیت در کشف آن و نبود تضمین های لازم برای معامله گران اشاره نمود. بنابراین دلائل، بورس های کالایی در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، راه اندازی شده است.

بورس کالا در واقع برای پاسخگویی به نیازمندی های اقتصادی و رفع بسیاری از تنگناها و موانع در بازار کالاها ایجاد شده است. بورس کالا، بازاری است که تعداد زیادی از عرضه کنندگان، کالای خود را به بازار عرضه می نمایند.


نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: بورس کالا چیست، کارگزاری بانک آینده، زمینه های فعالیت بورس کالا، مزایای بورس کالا چیست، اهداف بورس کالا چیست، ارکان شرکت بورس کالا در ایران، بورس کالا در ایران
راهنمای تحلیل تکنیکال بورس

افرادی که علاقمند به فعالیت در بورس هستند و می خواهند خود، به امر خرید وفروش سهام در بازار سرمایه، مشغول شوند، لازم است در این زمینه دانش و اطلاعات کافی داشته باشند. بخشی از این اطلاعات مربوط به تحلیل های لازم برای بررسی وضعیت بازار سهام است تا بتوانند با دانش کافی، سرمایه گذاری مطمئن و پرسودی داشته باشند. یکی از تحلیل های پرکاربرد در زمینه بورس، تحلیل تکنیکال است.

 

 

نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: راهنمای تحلیل تکنیکال بورس، فرضیات تحلیل تکنیکال بورس، کارگزاری بانک آینده، مزایای تحلیل تکنیکال، معایب تحلیل تکنیکال
سرمایه گذاری در بورس چگونه اتفاق می‌افتد؟
افراد مختلف، روشهای متعددی را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. بعضی از افراد ترجیح می دهند در بازار مسکن سرمایه گذاری کنند و بعضی در بازار خودرو ثبت نام می کنند و بعضی ترجیح می دهند در بازار بورس، سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری در بازار بورس، امروزه رونق بسیاری یافته است.
نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: راه های سرمایه گذاری در بورس، مزایای سرمایه گذاری در بورس، سود سرمایه گذاری در بورس، کارگزاری بانک آینده
شاخص بورس چیست و چه  کاربردی در معاملات دارد؟
یکی از موضوعاتی که این روزها زیاد می شنویم و عده زیادی نیز با آن درگیر هستند موضوع بورس است. در این زمینه مفاهیمی وجود دارد که آگاهی از آن مفاهیم، ضرورت دارد. یکی از این موضوعات، مفهوم شاخص بورس است. لازم به ذکر است که در زمینه بورس، تنها یک شاخص وجود ندارد و شاخص بورس تنها یکی از شاخص های مطرح در این بازار سرمایه است.
نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: شاخص بورس چیست، شاخص کل بورس چیست، شاخص قیمت چیست، کارگزاری بانک آینده، مفهوم شاخص های بورس، شاخص های بازار سرمایه
عرضه اولیه در بورس چیست و چگونه باید آن را خرید کرد؟
یکی از مطالب مهم در زمینه بورس که فعالان در بورس سرمایه باید از آن مطلع باشند و در زمینه آن اطلاعاتی کسب کنند عرضه اولیه در بورس است. عرضه اولیه سهام در بورس که به اختصارIPO نامیده می شود بدین معناست که یک شرکت برای اولین بار سهام خود را در بورس یا فرابورس، عرضه می کند. در زمان عرضه اولیه معمولا شرکتها 5 تا 10 درصد از سهامشان را در بورس ارائه می کنند. بنابراین به هر کد بورسی تعدادی سهام تعلق می گیرد. هر چند این مقدار سهام ممکن است تغییراتی نیز داشته باشد.
نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: عرضه اولیه سهام در بورس، کارگزاری بانک آینده، عرضه اولیه سهام چیست، میزان تعلق عرضه اولیه به کد بورسی
کارگزاری بورس کجاست و چه کمکی به شما می‌کند؟
یکی از مفاهیم مهم در زمینه بازار بورس و سرمایه گذاری در آن، مبحث کارگزاری بورس است. کارگزاران بورس در حقیقت، واسط بین سرمایه گذاران و سازمان بورس هستند. انجام اموری از قبیل خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در بازار سرمایه بر عهده کارگزاری های بورس است. کارگزاری ها در واقع، اشخاصی حقوقی هستند که در امر خرید و فروش اوراق بهادار و سهام، نماینده مشتریان به شمار می روند.
نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: خرید و فروش سهام، کارگزاری بانک آینده، کارگزاری بورس چیست، اوراق بهادار