تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
مشاور سرمایه گذاری در بورس کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

مشاوره سرمایه گذاری در بورس کیست؟ اصولا این فرد یا افراد چه وظایفی را بر عهده دارند؟ این افراد باید از چه ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی باید برخوردار باشند تا بتوانند به سرمایه گذاران در انجام سرمایه گذاری در بازار بورس کمک کنند؟ این‌ها معمولا سوالاتی است که ممکن است پس از روبرو شدن با آگهی‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مشاوره در زمینه بورس باشد که با آن روبرو شده‌اید. این افراد با داشتن یک سری اطلاعات و رفتارهای مربوط به سرمایه گذاری می‌توانند به شما در داشتن درآمد و سرمایه‌ای مناسب کمک کنند. 

کلیدواژه ها: مشاور سرمایه گذاری در بورس، خصوصیات مشاور سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بورس، مشاوره برای سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری در بورس
بررسی مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در بورس

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بورس چیست؟ از نظر تاریخی، بورس اوراق بهادار با گذشت زمان بازدهی سخاوتمندانه‌ای به سرمایه گذاران داده است، اما بازارهای سهام در برخی از شرایط شرایطی نزول سرمایه داشته‌اند. بررسی جوانب مثبت و منفی سرمایه گذاری در بورس موضوع مهمی است که منجر به انتخاب چشم اندازی مناسب برای متقاضیان این نوع از سرمایه گذاری است.

نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: مزایای سرمایه گذاری در بورس، معایب سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری در بورس، آشنایی با سرمایه گذاری در بورس، بورس و سرمایه گذاری
روش‌های سرمایه گذاری در بورس

روش‌های سرمایه گذاری در بورس و اطلاعات مربوط به این موضوع را قصد داریم در این مقاله به طور اجمالی بررسی کنیم. سرمایه گذاری در بورس و بازار سرمایه گذاری در چند سال گذشته به یکی از روش‌های کاربردی برای جذب درآمد تبدیل شده است. میزان سود بالا، گستردگی بازار و مواردی از این قبیل در کنار یک دیگر باعث شده است تا هر ساله تعداد بسیار زیادی از سرمایه گذاران به این بازار وارد شده و اقدام به سرمایه گذاری کنند. حضور در بازار سرمایه گذاری را می‌توان نوعی معامله برد برد دانست. سرمایه گذاران با خرید و فروش صحیح سهام می‌توانند سود دریافت کرده و شرکت‌ها نیز از سرمایه گذاری فعالان بازار می‌توانند رشد کرده و به شکوفایی و رونق اقتصادی کشور کمک شایانی کنند.

نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: سرمایه گذاری در بورس، روش های سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری مستقیم در بورس، سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس، مزایای سرمایه گذاری در بورس
آموزش گام به گام مفاهیم بورس
امروزه بازار بورس تبدیل به بحث داخل مجامع و محافل شده است و بسیاری از افراد نیز سرمایه و پس از انداز خود را به امید سود و یا حتی حفظ ارزش پول وارد این بازار کرده‌اند. بازار بورس این روزها به دلیل وجود تورم و افزایش قیمت دلار بازدهی بی سابقه‌ای داشته است و افرادی که در این بازار سرمایه گذاری کرده‌اند، بیش از بازارهای دیگر سود برده‌اند. اما بسیاری از این افراد اطلاع چندانی از ساز و کار بازارهای سرمایه ندارند و چه بسا سرمایه خود را در این مسیر از دست می‌دهند. بی توجهی به آموزش و کسب اطلاعات کافی در مورد بازار سرمایه تبعات سنگینی برای سرمایه گذاران این عرصه به همراه خواهد داشت. 
نوشته شده در بازار بورس | آموزش بورس
کلیدواژه ها: مفاهیم کلیدی بورس، آموزش بورس، آموزش گام به گام بورس، مفاهیم بورس،آموزش قدم قدم بورس
حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال بورس چیست؟
در بازار بورس ، قیمت یک سهم در نتیجه جدال بین گروه  خریداران و گروه فروشندگان مشخص می‌شود. به طور کلی در چنین مواقعی، فشار خریداران بر یک سهم باعث بالا رفتن قیمت آن سهم خواهد شد و فشار فروشندگان از سمت دیگر و بر یک سهم، به کاهش قیمت آن سهم خواهد انجامید. این امر نشان دهنده سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال بورس است.  
نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: تحلیل تکنیکال، آموزش تحلیل تکنیکال، حمایت سهم، مقاومت سهم، مفاهیم تحلیل تکنیکال، تحلیل تکنیکال بورس
کارگزاری بورس چیست و چه کارایی دارد؟
کارگزاری بورس چیست و چه کارایی دارد؟ کارگزاری‌های موجود در بازار سرمایه گذاری چه وظیفه‌ یا بهتر است بگوییم چه وظایفی بر عهده دارند؟ شرکت‌های کارگزاری بورس بسیار زیادی در بازار وجود دارند که همگی ادعای برتری مطلق نسبت به رقبای خود دارند. این کارگزاری‌ها با ارایه خدمات و اهداف بلند مدت با سود انبوه به سرمایه گذاران، این افراد را به زیر مجموعه‌های خود جذب می‌کنند. به منظور سرمایه گذاری در بازار بورس باید بدانید که اهداف شما چیست و چگونه باید به این اهداف برسید.
نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: بهترین کارگزاری بورس، کارگزاری بورس، وظایف کارگزاری بورس، عملکرد کارگزاری بورس، کارایی کارگزاری بورس، کارگزاری بانک آینده
تفاوت سرمایه گذاری در شرکت های سبدگردانی و سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری چیست؟

بسیاری از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در شرکت‌های سبدگردانی هستند و عده‌ای دیگر سرمایه گذاری در صندوق‌های متعدد سرمایه گذاری را ترجیح می‌دهند. این دو روش سرمایه گذاری، با وجود شباهت‌ها دارای تفاوت‌هایی نیز هستند. در این مقاله قصد داریم به بیان تفاوتهای میان سبدگردانی و صندوق سرمایه گذاری بپردازیم.

نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: سبدگردانی در بورس، صندوق های سرمایه گذاری در بورس، تفاوت سبد گردانی در بورس و صندوق های سرمایه گذاری، سبدگردانی، صندوق سرمایه گذاری
قرارداد سبد گردانی چگونه است؟

برای اینکه سرمایه گذار بتواند از خدمات شرکت‌های سبدگردان استفاده کند در ابتدا باید قراردادی را با آن شرکت، منعقد نماید که به آن قرارداد سبد گردانی گفته می‌شود.
این قرار داد شامل بندهایی از قبیل موضوع قرارداد، مدت زمان آن، نحوه حل اختلاف، شرایط فسخ قرارداد و...است که در کلیه قراردادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین این قرارداد حاوی مفادی است که موضوعات اختصاصی سبدگردانی را در بر می‌گیرد. از جمله این مفاد می‌توان میزان سرمایه سرمایه گذار یا آورده سرمایه گذار، تعیین میزان کارمزد سبدگردان و هزینه‌های سبدگردانی، گزارش دهی و.. را نام برد. در ادامه به توضیح مختصر این بندها می‌پردازیم.

نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: سبدگردانی، قرارداد سبدگردانی در بورس، آشنایی با قراردادهای سبدگردانی، بندهای قرارداد سبدگردانی
سود سبد گردانی چقدر است؟

سود سبد گردانی به طور کلی، بر اساس مقررات و مجموعه مصوبات سازمان بورس و اوراق بهادار، تعیین می‌شود و در قرارداد با مشتری یا سرمایه گذار هم میزان آن به طور کاملا مشخص تعیین می‌گردد.
به طور کلی می‌توان گفت تعیین میزان سود سبد گردانی بر اساس توافق بین سرمایه گذار و شرکت سبدگردان انجام می‌شود. تعیین میزان این سود، معمولا با توجه به دو بخش تعیین می‌گردد که شامل کارمزد مدیریت دارایی و عملکرد شرکت سبدگردان است. در این زمینه فرمول‌هایی نیز وجود دارد که میزان این سود را مشخص می‌نماید.

نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: سبدگردانی، سود سبدگردانی، سبدگردانی در بورس، میزان سود سبدگردانی
مزایای سبد گردانی در بورس چیست؟

سبدگردانی در بورس مزایای بسیاری برای سرمایه گذاران و فعالان حاضر در بازار سرمایه دارد که به چند نمونه از آن اشاره می‌شود.
*سبدگردان با توجه به عوامل مهم تاثیر گذار در قیمت سهام برای رسیدن به اهداف سبد و افزایش ارزش آن تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.
*از دیگر مزایای سبدگردانی در بورس این است که یک شرکت سبدگردان، با استفاده از تخصص و تجربه لازم در زمینه سرمایه گذاری در بازار سرمایه اقدام می‌کند. این شرکت امکان بهره گیری از ابزار تحلیل و آنالیز اوراق بهادار را دارد و هم‌چنین زمان کافی برای پایش و مراقبت از دارایی‌های سرمایه گذاران نیز در اختیار چنین شرکتی است.

نوشته شده در بازار بورس
کلیدواژه ها: سبدگردانی، مزایای سبدگردانی در بورس، سبدگردانی در بورس، آشنایی با سبدگردانی در بورس